Doprava

Garanti: Tomáš Homola + Petr Malík

Doprava pro všechny:

Dopravní terminál Smíchovské nádraží – Prostřednictvím našich zastupitelů a radních se aktivně účastníme rozsáhlé přípravy budování moderního dopravního terminálu na Smíchovském nádraží. Oproti roku 2018, kdy terminál byl pouze vizí, je jeho příprava již realitou. Projekční práce jdou dopředu a snahou všech je, aby výstavba započala v následujícím volebním období. Terminál navazuje na budování jižní části Smíchov City. 

Významné dopravní stavby a jejich provádění – Barrandovský most je nutné opravit, o tom nelze diskutovat. Je to stavba hlavního města a my budeme dohlížet na to, aby koordinace všech dopravních zásahů byla co nejefektivnější. Z dosavadních zkušeností víme, že je co zlepšovat. 

Dvorecký most – Podporujeme stavbu nového Dvoreckého mostu, který spojí Smíchov/Zlíchov s Podolím a bude sloužit primárně pro městskou hromadnou dopravu, cyklisty a pro pěší. 

Trvalou prioritou v oblasti dopravy je stavba Radlické radiály jako komunikace, jejímž úkolem je odvést významnou část tranzitující dopravy z Prahy 5 na Městský okruh. Jejím vybudováním se významně uleví zejména občanům Radlic, Malvazinek, Motola a Smíchova. Odmítáme tvrzení některých pseudoodborníků na dopravu, že jde o koncepčně zastaralou stavbu. Určitě musí dojít k úpravě projektu tak, aby se rozšířilo zastropení navrhované vozovky v Jinonicích u Tyršovy školy a následně i v lokalitě Botanica. To umožní následnou kultivaci území jak nad navrhovanou radiálou, tak i v jejím okolí. 

Křižovatka Plzeňská – Musílkova – V končícím volebním období se Praze 5 podařilo dokončit projektovou dokumentaci a získali jsme stavební povolení na rekonstrukci křižovatky, jejíž koncepční návrh vychází ze schválené Studie Motolského údolí (Studie Plzeňská – Vrchlického). Zpracovaná dokumentace byla předána k realizaci Technické správě komunikací (TSK). Zasadíme se o to, aby byla přestavba křižovatky co nejdříve realizována. Pomůže i v dopravní obslužnosti Košíř v oblasti Šmukýřky a Cibulek.

 

Doprava v pohybu, pěšky, v klidu i na kole:

Autobusová doprava – I v předchozím volebním období se podařilo zachovat všechny autobusové linky v plném rozsahu (zejména linky 123 a 128). Zásadní změnou projdou v následujícím období linky 137 a 176, na nichž začnou jezdit nové moderní hybridní trolejbusy. Podpoříme modernizaci a elektrifikaci i dalších autobusových linek na území Prahy 5. 

Vybudování pěší a cyklo lávky mezi Sacre Coeur a Mrázovkou – S hlavním městem jsme vyjednali přípravu výstavby nové lávky, jejíž návrh vzešel ze schválené Studie Motolského údolí (Studie Plzeňská – Vrchlického). HMP v této souvislosti nechalo zpracovat studii proveditelnosti nové lávky a po dohodě s Prahou 5 proběhne na přelomu roku 2022 a 2023 architektonická soutěž, ze které vzejde autor stavby budoucí lávky. Půjde o technicky velmi složitou stavbu nad mostovkami současného dopravního propojení Strahovského tunelu a tunelu Mrázovka.

Podporujeme prostupnost územím v podobě pěších i cyklistických tras. Prioritou je vybudování těchto tras podél Vltavy od Železničního mostu až k Lihovaru a dál na jih města. Propojení musí vzniknout i v celé délce údolí Motolského potoka, dále je třeba řešit propojení mezi oblastí Dívčích Hradů a Vidoule a také z údolí Motola na Ladronku v Praze 6.

Podporujeme výstavbu bezpečných cyklostezek, na hlavní dopravní tahy kola příliš nepatří. Chceme propojit sdílená kola a elektrokola s Pražskou integrovanou dopravou, vč. budování potřebné infrastruktury (přístřešky, stojany, B+R – kapacitní úschovny kol u železničních stanic a stanic metra, na náplavce a na dalších vhodných místech).

Chci zaparkovat: Parkování je v celé Praze, tedy nejen v Praze 5, obecný problém. Při relativním blahobytu přibývá aut a parkovacích míst je nedostatek. Zavedení parkovacích placených zón, jak jsou celopražsky nastaveny, není ideální, ale i tak ve většině lokalit pomohlo. Ve spolupráci s HMP chceme prosadit úpravu celopražského systému tak, aby občan mohl zaparkovat nejen doma před domem, ale i v jiné městské části, kam autem potřebuje dojíždět (zaměstnání, rodiče apod.) 

Praha 5 se dále potýká s každodenním odstavováním vozů těch, kteří přijíždějí do Prahy z venku. Podporujeme snahy HMP o budování P+R parkovišť pro návštěvníky Prahy a ty, co do Prahy dojíždějí za prací. Nová kapacitní P+R parkoviště patří zejména na okraj hlavního města nebo na páteřní dopravní tahy, vč. železničních za hranicí Prahy.

 

Nastavení soukromí a cookies

Používáme soubory cookies ke sledování a vyhodnocování návštěvnosti stránek. Získaná data nám pomáhají zlepšovat kvalitu stránek, abychom vám poskytovali stále kvalitní obsah.

Podrobné nastavení

Nastavení soukromí a cookies

Používáme soubory cookies ke sledování a vyhodnocování návštěvnosti stránek. Získaná data nám pomáhají zlepšovat kvalitu stránek, abychom vám poskytovali stále kvalitní obsah.

Nezbytné cookies Vždy povoleny
Jedná se o nezbytné technické soubory cookie, bez kterých by nebylo možné služby webových stránek reálně poskytovat a proto není možně je zakázat. Tyto soubory se většinou nastavují v reakci na akci, kterou na stránkách aktivně provedete. Například se může jednat o přihlášení, dílčí nastavení nebo vyplňování formulářů. Tyto soubory neukládájí žádně osobní identifikovatelné informace.
Prefereční cookies
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Analytické cookies
Tyto soubory pomáhají analyzovat využívání poskytovaných služeb. Umožňují sledování počtu návštěvníků, jak návštěvníci stránky používají a spousty dalších anonymních statistických údajů. Díky nim je možné zlepšovat způsob, jakým webové stránku fungují. Získané statistiky mohou sloužit ke zlepšení funkčnosti, obsahu i uživatelského komfortu.
Marketingové cookies
Slouží ke sledování chování uživatele pro lepší cílení reklamy napříč webovými stránkami, například obsahovými partnery a bannerovými sítěmi. Tyto soubory mohou společnosti třetích stran použít pro vytvoření profilu zájmů návštěvníků. Díky těmto profilům je možné zobrazovat relevantnější marketingové a reklamní sdělení (i na stránkách třetích stran). Získaná data neobsahují citlivé ani osobní informace.