Strategie rozvoje bude brzy na světě!

Strategie rozvoje bude brzy na světě!

23.3.2021

Klíčový dokument rozvoje městské částí Praha 5 bude již brzy představen široké veřejnosti. „Pro zpracování strategie je pro mě podstatné, že v ní jsou jasně definovány nezbytné, a tedy i strategické investice, které městskou část v následujícím období čekají,“ otevírá téma místostarosta Tomáš Homola. Tento článek shrnuje základní informace o novém strategickém dokumentu. 

Důvody představení strategického dokumentu


Rada městské části Praha 5 se ve svém Programovém prohlášení pro své funkční období 2019 až 2022 zavázala zpracovat dlouhodobý plán rozvoje městské části, který vychází z dostupných dokumentů MČ, dále z demografické studie a dotazníkového šetření potřeb obyvatel MČ Praha 5. Dokument strategického rozvoje plní úlohu návodného prvku pro optimalizaci rozhodnutí RMČ a ZMČ při řízení stěžejních aktivit MČ Praha 5. Na základě tohoto dokumentu budou efektivněji čerpány dotace z Evropské unie a dalších dotačních titulů.

Klíčovými oblastmi dokumentu jsou územní rozvoj, nová výstavba, požadavky na veřejnou vybavenost, dopravu, školství, zajištění veškerých stránek fungování zdravého a bezpečného města.

Cílem Strategie rozvoje je poskytnout veřejnosti i podnikatelům základní představu o vizi MČ Prahy 5 ve všech prioritních oblastech rozvoje.  Dokument by měl stanovit dlouhodobé i krátkodobější cíle a rovněž vymezit jednotlivé aktivity, případně projekty, jak těchto cílů dosáhnout. „Minulé roky byly specifické tím, že určité dílčí vize byly, ale nebyly ničím zásadně odůvodněny, a proto také na ně někdy i nedošlo. Mojí snahou je, aby strategické projekty městské části vyplývaly především z plnění jejích základních funkcí v oblasti školství (základní a mateřské školy), zajištění dostupného bydlení (sociálního, ekonomicky dostupného a bydlení pro preferované profese), správy svěřeného majetku a péče o zeleň, o kterou pečuje,“ doplňuje cíle Strategie místostarosta, Tomáš Homola. 

Příprava Strategie

Strategie rozvoje MČ Praha 5 2030+ je připravována MČ Praha 5 ve spolupráci s Moore Czech Republic, externí poradenskou společností, která byla vybrána na základě otevřeného výběrového řízení. Strategie rozvoje se aktuálně připravuje.

Tvorba Strategie probíhá v několika fázích, viz grafika.


Aktuality z přípravy Strategie 

Nejnovější aktualitou je konání online veřejného projednávání Návrhové části dokumentu Strategie rozvoje 2030+. Veřejné projednání se uskutečnilo 18. března a během tříhodinového projednávání byly postupně prodiskutovány výstupy k Návrhové části za jednotlivé Odborné pracovní skupiny. 

Skupina kultura, sport, občanská společnost a podpora podnikání

Naše zastoupení má Skupina kultura, sport, občanská společnost a podpora podnikání, která pracuje pod vedením pana radního MgA. Davida Duška. V rámci přípravy dokumentu, který bude součástí Strategie, pracovní skupina zmonitorovala stávající infrastrukturu a zázemí, ale také zhodnotila potenciál pro další rozvoj. 

Konkrétně v oblasti kultury jsou v dokumentu popsány instituce a způsoby dotační podpory; v oblasti sportu jsou zmapovány hlavní poskytovatelé (sportovní kluby, spolky a další subjekty). V oblasti občanská společnost skupina pracuje s nástroji pro participaci občanů a v kapitole podpora podnikání mapuje významné i menší podnikatelské subjekty na MČ Praha 5.

Odkaz na představení záměrů Skupiny kultura, sport, občanská společnost a podpora podnikání je dostupný zde.

Závěr

Již nyní je jasné, že Strategie přinese do rozvoje MČ Praha 5 větší systematiku. Vzhledem k přesně vytyčeným cílům bude jednodušší se držet předem daného plánu. „Podstatné je, že plánování investic městské části bylo dosud celkem chaotické a vše záleželo na schopnosti příslušného radního prosadit věc, kterou měl ve své kompetenci. Řada projektů vznikala bez koncepce a bez rozmyslu a někdy i bez racionální úvahy. Tím nechci říct, že vše bylo špatně. Racionální úvaha však chyběla při plánování např. nástavby školky v ulici Naskové nebo Pod lipkami. Tyto projekty bylo nutné zastavit a od základu přehodnotit,“uzavírá téma Tomáš Homola.

Pokud Vás téma Strategie rozvoje 2030+ zajímá, na webových stránkách Městské části Praha 5 přibyla sekce věnována pouze tomuto tématu. V sekci dohledáte jak přijatá rozhodnutí, tak nejnovější aktuality provázející přípravu dokumentu.

 

23. 02. 2021 EV

 

 

Nastavení soukromí a cookies

Používáme soubory cookies ke sledování a vyhodnocování návštěvnosti stránek. Získaná data nám pomáhají zlepšovat kvalitu stránek, abychom vám poskytovali stále kvalitní obsah.

Podrobné nastavení

Nastavení soukromí a cookies

Používáme soubory cookies ke sledování a vyhodnocování návštěvnosti stránek. Získaná data nám pomáhají zlepšovat kvalitu stránek, abychom vám poskytovali stále kvalitní obsah.

Nezbytné cookies Vždy povoleny
Jedná se o nezbytné technické soubory cookie, bez kterých by nebylo možné služby webových stránek reálně poskytovat a proto není možně je zakázat. Tyto soubory se většinou nastavují v reakci na akci, kterou na stránkách aktivně provedete. Například se může jednat o přihlášení, dílčí nastavení nebo vyplňování formulářů. Tyto soubory neukládájí žádně osobní identifikovatelné informace.
Prefereční cookies
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Analytické cookies
Tyto soubory pomáhají analyzovat využívání poskytovaných služeb. Umožňují sledování počtu návštěvníků, jak návštěvníci stránky používají a spousty dalších anonymních statistických údajů. Díky nim je možné zlepšovat způsob, jakým webové stránku fungují. Získané statistiky mohou sloužit ke zlepšení funkčnosti, obsahu i uživatelského komfortu.
Marketingové cookies
Slouží ke sledování chování uživatele pro lepší cílení reklamy napříč webovými stránkami, například obsahovými partnery a bannerovými sítěmi. Tyto soubory mohou společnosti třetích stran použít pro vytvoření profilu zájmů návštěvníků. Díky těmto profilům je možné zobrazovat relevantnější marketingové a reklamní sdělení (i na stránkách třetích stran). Získaná data neobsahují citlivé ani osobní informace.